A 110 éves múltra visszatekintő versenynek 2,8 millió követője van a közösségi médiában, és a legutóbbi verseny is 80 millió letöltést hozott a hivatalos oldalon. A verseny három hetében közel négyezer ember dolgozik, hogy a 22 csapat 176 versenyzője rajthoz állhasson. Az egyes helyszíneken több tízezren kíváncsiak a szakaszokra, a legtöbb érdeklődőt pedig éppen a befutók vonzzák.
A kimutathatóan gazdaságélénkítő hatású verseny magyarországi szakaszai is döntően olasz szervezésben zajlanak, amelyhez a hazai kormányzati és sportszervezetek is hozzáteszik a részüket. A nagykanizsai befutó koordinálására, a helyi infrastrukturális feltételek megteremtésére tíz hónapja van a városnak, hogy az a versenyzők és nézők számára is maradandó élmény legyen – jelezte Radics Bálint, a szervezési feladatokra létrehozott nagykanizsai akciócsoport vezetője.
A magyarországi Grande Partenza, azaz nagy rajt keretében 2020. május 9-én, szombaton egy 9,5 kilométeres budapesti időfutam lesz, amely a Hősök teréről indulva az Andrássy úton halad, érinti a Parlamentet, majd a Dunán át a Clark Ádám téren keresztül a Várban zárul.
A második etap ugyancsak a Hősök teréről rajtol, majd a Pilisen átkelve a Dunakanyarban haladva Esztergomon és Pannonhalmán át Győrben ér véget a 193 kilométeres táv.
A harmadik, 197 kilométeres szakasz Székesfehérváron kezdődik, a Balatont Balatonfürednél éri el, aztán a Tihanyi-félszigetről Keszthelyen át halad a nagykanizsai befutóig. Az önkormányzat és a helyi kerékpáros szervezetek munkacsoportot hoztak létre pénteken Nagykanizsán, ahol jövő májusban a Giro d’Italia országúti kerékpáros körverseny harmadik szakasza zárul.
/MTI/