Az esemény csúcspontja a motoros túra volt, amely során bejárták a motorosok a Tapolca medencét, Káli-medencét, a Nivegy-völgyet. Az esős idő miatta tavalyi résztvevők fele, de így is több, mint százhúsz motor gördült be a rendezvényre, a túra kezdetére pedig az eső is elállt. A USA-ból, Hollandiából, Ausztriából, Németországból, de hazánk legtávolabbi pontjairól is érkeztek a motor matuzsálemek rajongói. A résztvevők több, mint háromnegyede visszatérő vendég már a hagyományos találkozón. A versenyre térképpel és feladatokkal megpakolva indultak, útközben felkerestek kevésbé ismert helyeket is. Jártak például az Ecséri romnál, a Szent Balázs templomromnál. Egyes települések különleges épületeit keresték fel, jártak Monoszlón, Balatoncsicsón, Szentantalfán. Balatonszepezden ebédeltek, majd Kékkúton várta őket feladat, a káptalantóti piacnál egy tíz éves körüli, leendő veterán motor tulajdonos bélyegezte a menetlevelüket, majd visszatértek Diszelbe. Útközben ellátásukat mentő személyzet is biztosította.
A találkozóra érkezett Budapestről egy csodás Pannónia kulival, boxer motoros BMW, első pillantásra újnak tűnő, de régi Yamaha. Ausztriából szép Puchokkal érkeztek többen, a keszthelyi Ziegler Csaba pedig idén is háborús Zündappját hozta magával a gyűjteményéből, valamint a 30-as éveket képviselő motorhoz illő öltözéket is választott. A szocializmusból itt maradt MZ, Jawa, Simson több változata képviselte a korszakot, de volt oldalkocsis Dnyeper motor, angol Triumph, is a gazdag felhozatalban. Az egyik Izs 1976-ban készült, az oldalkocsi hozzá Szentesi József a 70-es években bezárt lakatos üzeméből származik. Gazdája, Krejczinger Tibor gyakran átengedi féltett kincsét párjának is, legfeljebb a motor férfierőt kívánó beindításában segít.
A találkozót megnyitva Mohos Csaba, az egyesület elnöke elmondta, hogy 2002-ben rendezték az első ilyen eseményt, és bár az idő haladtával öregednek a motorok, de gazdáik kitartanak a csoport mellett. A találkozó kirándulását Diszelben az Őj Idők zenekar koncertje zárta.