Smoothie, a nyár itala - Balaton Televízió hírportál

Smoothie, a nyár itala

Nyáron rengeteg gyümölcs áll rendelkezésünkre, hogy egy jó smoothie-t készítsünk. Számtalan változatot állíthatunk elő nap, mint nap, úgy, hogy akár egész nyáron nem iszunk két egyforma ízűt.

Nemcsak gyümölcsökkel, hanem zöldségek felhasználásával is készíthetünk laktató, nap indító frissítőt, ami felkelti az emésztő nedveinket, feltölt energiával, és megtölti az üres gyomrunkat. A legjobb élénkítő, amitől energikusan állhatunk az előttünk álló nap elé. Legyen akár gyümölcs, vagy zöldségalapú keverék, tele van értékes növényi anyagokkal, vitaminokkal, és ezeket koncentrált formában tartalmazzák a smoothie-k.

A smoothie-t sokan összekeverik a turmixokkal. A kettő között az a legnagyobb különbség, hogy míg a turmix tejes alapú, addig a smoothie nem tartalmaz tejterméket.

Ez a frissítő ital nem tartalmaz hozzáadott cukrot, legfeljebb egy kis mézet, vagy házi szörpöt, amikkel édesíthetünk. Amennyiben viszont jó érett, nagy cukor tartalmú nyári gyümölcsöket használunk erre semmi szükség nincs.

Variálhatjuk természetesen a gyümölcsöket a zöldségekkel is. Ha valaki még sosem készített ilyet, azt ajánlom, hogy az első próbálkozásra használja azt a gyümölcsöt, amit a legjobban szeret. Hogy tartalmas és laktató legyen, használjunk banánt alapnak, így meglesz a testessége, és tegyünk hozzá finom őszi-, vagy kajszibarackot, hígítsuk narancslével és vízzel, ízesítsük egy csipetnyi fahéjjal, és máris élvezhetjük a nyár adta csodás ízeket.

Vannak kifejezetten egymáshoz illő párosítások a zöldség és a gyümölcsök között, ilyen például szilva és a cékla. Hihetetlenül izgalmas végeredményt kapunk, amit sokszor el kell készíteni.

Összefoglalva, kísérletezzünk, variáljuk a hozzávalókat, használjunk friss fűszereket, mint például a mentát és a citromfüvet, ami további frissességet ad az íz élményhez.

Barackos smoothie

Hozzávalók 2 személyre

  • 1 banán
  • 1 kajszi barack
  • 1 őszibarack
  • 1,5 dl. narancslé (100 %-os)
  • friss gyömbér

A gyümölcsöket nagyobb darabokra vágjuk, belerakjuk a smoothie készítőbe, hozzáöntöm a narancslevet és készre turmixoljuk.

Céklás-szilvás smoothie

Hozzávalók 2 személyre

  • 3-4 szem szilva
  • kisebb cékla gumó fele
  • méz
  • fél banán
  • fahéj
  • citromfű/menta
  • vegyes gyümölcslé (100 %-os)

A szilvákat kimagozzuk, a céklát meghámozzuk, és kisebb kockára vágjuk, a banánt nagyobb darabokra törjük és a többi ízesítő anyaggal a smoothie készítőbe összeturmixoljuk.

Madarász Ildikó