Balaton Televízió – A balatoni élmény portál!

2024. november 27., szerda

Mézes reggeli kampány indul

Elindult az Európai Mézes Reggeli kampány, amely során mintegy 900 iskolába és óvodába, 170 ezer gyerekhez juttatnak el mézet az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) tagjai.

A siófoki Beszédes József Általános Iskolában pénteken tartott nyitórendezvényen Nagy István agrárminiszter elmondta: Magyarországon 20 ezer méhész gondoz 1,2 millió méhcsaládot, a pici állatok teszik termékennyé a körülöttünk lévő világot. Felhívta a figyelmet: ha a méhek nem lennének, a polcokról minden hatodik termék eltűnne.
Az Európai Mézes Reggeli – Legyen minden nap mézes nap című program Szlovéniában indult 2007-ben, a kezdeményezéshez Magyarország 2014-ben csatlakozott. A program célja felhívni a figyelmet a mézfogyasztás egészséges táplálkozásban betöltött szerepére és a méhek jelentőségére.
Az eseményen részt vett Marjan Cencen, a Szlovén Köztársaság nagykövete is, aki elmondta: örömmel látják, hogy Magyarország  partner a mézfogyasztást népszerűsítő kampányban. Hangsúlyozta, hogy a helyi virágból készült méz fogyasztásának növelésével a helyi termelőket is támogatjuk.
Bross Péter, az OMME elnöke az MTI-nek elmondta, idén az aszály ellenére igen jó évet zárnak a méhészek. Mivel azonban máshol is jó volt a termés, pillanatnyilag nehéz értékesíteni a terméket az uniós mézpiacon, amelyet a kínai és az ukrán termékek uralnak.
Tájékoztatása szerint Magyarországon évente átlagosan 25 ezer tonna mézet állítanak elő, amiből mintegy 10 ezer tonnányit igényelnek a hazai fogyasztók. Harminc éve a magyarok fejenként évente 20 dekagramm mézet fogyasztottak, ami ma már több mint egy kilogramm, de van még hova fejlődni – fogalmazott.
Az egyesület elnöke kitért arra, hogy a méheket sok minden veszélyezteti, így a vegyszerek és a klímaváltozás. A 30-40 évvel ezelőtti állapothoz képest 30-40 százalékkal kevesebb méh van a kaptárakban májusban, akácvirágzáskor, és az egyedek élettartama is rövidült. A méhek védelme érdekében növelni kell a biodiverzitást, és ahol lehet, méhlegelőt létesíteni – hívta fel a figyelmet. Ez az új agrárpolitikának is célja, de kell 5-10 év, hogy ennek a jótékony hatásait érzékelni lehessen – jelezte.
A kampányt támogató Sió-Eckes Kft. ügyvezető igazgatója, Mészáros Dezső arról beszélt, hogy a klímaváltozás méhekre gyakorolt hatását már a gyümölcslétermelők is érzékelik. Ezért idén tavasszal a siófoki cég a méhészek szakmai egyesületének támogatásán túl méhlegelőt létesített a területén, és kampányokat is tart.

Oszd meg ismerőseiddel!

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Neked ajánljuk még!

Száguldás, Tesla-szerelem

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) folyamatosan vizsgálja a használt, nagy értékű luxusautókat beszerző gépjármű-kereskedőket. Az ilyen ellenőrzéseknél arra keresnek választ, hogy szabályosan szerepel-e a bevallásban

tovább olvasom »

A piac támogatja a digitális adóztatást

Idén is teltházas érdeklődés mellett zajlott a Nemzeti Adókonzultáció, ahol a Pénzügyminisztérium, a NAV, valamint a vállalkozókat képviselő szakmai szervezetek és a legjelentősebb tanácsadó társaságok szakemberei, adószakértők,

tovább olvasom »

Jövedéki nyomtatványok online

Az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás (ONYA) felületén egyre több ügy intézhető, egyszerűen, webes alapon. 2024. november 7-től tovább bővült ezek köre, hiszen ekkortól kizárólag az ONYA-n érhetők el a

tovább olvasom »

Szólj hozzá!

300x250

Kövess minket Facebookon!

300x250

Kiemelt videó

300x250