A Magyar Vitorlás Szövetség Nagyhajós Bizottsága eddig főleg a nagyhajós versenyzés kérdéseivel foglalkozott, mostantól erősödik a szabadidős vitorlázók képviselete, és többet foglalkoznak majd általános hajózási kérdésekkel. A másik újdonság a Versenyek Tisztségviselőinek Bizottsága létrehozása. Ez a korábban különálló Versenyrendező Bizottság és a Versenybíró Bizottság összevonásával jött létre. Ez egy nemzetközi fejlődést követő szervezeti módosítás, amely alapján közelebb kerülnek egymáshoz azok a szakemberek, akiken egy-egy verseny színvonalas megrendezése múlik.
Összeállt, összecsiszolódott az új elnökség, kéthetente ülésezünk, természetesen a jelenlegi helyzetben online. Felálltak az új bizottságok, megfogalmazták a saját prioritásaikat – fogalmazott a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke a hunsail.hu-n megjelent interjúban.
Gerendy Zoltán kifejtette: a bizottságok létrehozása, beindítása az elmúlt három hónap leginkább időigényes feladata volt, hiszen itt nem csak az elnökségen belül kellett elrendezni az ügyeket, hanem sok külső szakemberrel, potenciális bizottsági tagokkal kellett egyeztetni folyamatosan.
Az elnök szerint 2021 izgalmas év lesz, amely elsősorban az olimpiáról szól majd. Várhatóan az év első felében megnyílik az új füredi vitorlásközpont kikötő része is. Ez a beruházás önmagában sok odafigyelést igényel, ezért egy felügyelő bizottságot hoztak létre ebben a cégben. Emellett a Titkárság és a bizottságok munkáját segítő hatékony és transzparens együttműködés kialakításán dolgozik a főtitkár úrral, amelyhez informatikai háttérfejlesztések is szükségesek majd.
Gerendy Zoltán szerint fontos lenne az Európai Négy Tó vitorlás versenysorozat megszervezése, amely egy versenysorozatba vonná össze a nagy európai tókerülő versenyeket, a végén egy összesített eredmény alapján győztes bajnok megünneplésével.
– Hiszem, hogy óriási médiavisszhangot, szponzori támogatást lehetne szervezni egy ilyen látványos európai vitorlás versenysorozat mögé. Megkezdődtek az egyeztetések, de ebből legközelebb 2022-ben lehet valami. A nyitott kérdés a hajóosztályokkal kapcsolatos: a legizgalmasabb nagy katamaránok közül nem sokan vállalnák, hogy mind a négy versenyen elindulnak, például szállítási nehézségek miatt – fogalmazott. Szerinte valamilyen One Design osztályban kellene gondolkodni, amelyben egy viszonylag nagy, színvonalas mezőny csatája négy versenyen át tartó izgalomról gondoskodna, persze online látványos élő közvetítéssel, a széles sportrajongó táborhoz közel hozva a sportágat – és persze a támogatók üzeneteit is.