Balaton Televízió – A balatoni élmény portál!

2024. április 26., péntek

Megkezdődtek a dél-balatoni vasútfelújítás kiegészítő munkálatai

Több helyszínen is megkezdődtek a dél-balatoni vasútfelújítás kiegészítő munkálatai; átjárók, zajárnyékoló falak, parkolók épülnek – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. pénteken MTI-vel.

Azt írták: a fővárosból a Balaton déli partjára vezető vasútvonalat 2010 óta több projekttel átfogóan felújíttatta az NIF.

Idén március végétől a projekt kiegészítő munkálatai folynak. Siófokon megkezdődött a P+R parkoló építése. A vasútállomás mellett az eddig rendezetlenül, parkolóként használt területen 19 parkolóhelyet alakítanak ki, térfigyelő rendszer is létesítenek. Szántódon átépítik a második vágány melletti peront 365 méter hosszan, ehhez csatlakozva akadálymentes gyalogátjáró létesül.

A beruházás részeként Balatonőszöd, Balatonboglár és Fonyód vasútállomásain zajárnyékoló falak épülnek, összesen két kilométeren. Balatonlellén és Alsóbélatelepen felújítják a peronokat. Balatonbogláron az első vágány mellett peronkijárat épül, Fonyódon az állomásépület előtti előteret térkövezik, valamint a vágány és a járda közötti zöldterületet is rendezik.

A projekt átjárók építését is tartalmazza. Balatonföldváron a Keleti strandhoz vezet majd az új gyalogosátjáró, Bélatelepen az új közúti átjáró a strand biztonságosabb megközelítését teszi lehetővé. Balatonmáriafürdőn a Bükkfa utcánál létesül gyalogos-átkelőhely.

A dél-balatoni vonalszakasz állomásain, 45 helyszínen korlátok és kerítések is épülnek a gyalogosátjárók környezetében, valamint padokat, szemeteseket helyeznek el. Nagy állomástáblák és peronbútorok is javítják majd a vasúti szolgáltatás színvonalát.

A fejlesztés a NIF Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.

A közlemény emlékeztet arra, hogy a Székesfehérvár-Keszthely vasútvonal rekonstrukciója első ütemének első szakaszaként 2014-2015-ben a Lepsény – Szántód-Kőröshegy közötti vasútvonal épült át. A beruházás folytatásaként 2016 és 2018 között átépült a Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy közötti 53 kilométeres szakasz, és megvalósult a Kaposvár-Fonyód közötti, szintén 53 kilométer hosszú vonalszakasz felújítása is.

/MTI/

Oszd meg ismerőseiddel!

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Neked ajánljuk még!

Felül kell vizsgálni a nádgazdálkodást

Az OVF tájékoztatása szerint a Balatont kezelő Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság költségvetésében a korábbi évekhez hasonlóan, bruttó 3 millió forintot tudtak elkülöníteni nádaratásra, amit pályázat útján vállalkozókkal

tovább olvasom »

Szólj hozzá!