A városvezető azt írta, ismét a kormány napirendjére került a siófoki déli elkerülő ügye.
– Állami beruházásról lévén szó, a kormány döntött arról is, hogy a projekt előkészítő munkálataihoz szükséges forrást biztosítja. … Persze hosszú, rögös még ez az út és megtanultuk, hogy csak az a biztos, ami már elmúlt, de most az első és nagyon fontos döntés az ügyben valóban megszületett. Elindulhat a tervező kiválasztása, a nyomvonal véglegesítése, a környezetvédelmi hatásvizsgálat, engedélyezési és kiviteli terv elkészítése, a további szükséges engedélyezési procedúra, majd e hosszú sor végén a szükséges és sok milliárdos forrás hozzárendelésével maga a kivitelezés – írta oldalán a városvezető.
A siofok.hu pedig azt írta, 2014-ben már majdnem megépült az elkerülő út első szakasza, új Sió-híddal. Akkori sajtóhírek szerint ez lett volna „minden idők legdrágább magyar útszakasza, a nyúlfarknyi siófoki elkerülőt, új Sió-híddal, melynek összköltsége kilométerre számítva 4,5 milliárd forintra jött volna ki.” 2014. októberében, majdnem pontosan az önkormányzati választás napján látott napvilágot a közbeszerzési eljárás eredménye: új, acélszerkezetes Sió-híddal együtt 1,9 milliárdért épít a Közgép négyszázharminc méter elkerülő utat a Balaton fővárosában.
Mint azt megtudtuk, azóta új nyomvonalterv készült, a jelenleg érvényes elképzelések szerint az elkerülő út a sztrádalehajtónál lévő körforgalomból indulna ki a Sió, illetve a Dózsa György utca irányába, az új híd pedig ott szelné át a Sió-csatornát, ahol jelenleg is épül az új kiliti duzzasztómű.