A találkozó egyik szervezője, Décsey Sándor elmondta lapunknak, hogy 2015-ben került haza Tapolcára, a vasútállomásra a balesetet szenvedett, négyeskének becézett 4-es számú Nohab mozdony torzója, így az évben volt az első találkozó.
– Az idei lenne a negyedik, azonban ez nem olyan jelentős esemény, mint az elmúlt három évi, hiszen nincsen szervezett program. A mai program inkább közel áll egy baráti találkozóhoz, mint hivatalos rendezvényhez. Szervezési és technikai okokból a korábban szervezett, nagy, különvonatos rendezvény, amely az előző években is volt, nem jött össze. Ugyanis a nyolc működő képes Nohabból négy nagyjavításon van szervizben.
A találkozóhoz kapcsolódó programokat sem sikerült így megszervezni. Viszont a Kárpátvasút Kft. bevállalta, hogy a két mozdonyával – amelyek mivel később kerültek az országba, nem részei az eredeti Nohab flottának -, eljönnek Tapolcára. Így mégis csak megrendezhettük a találkozót, ha csökkentett intenzitással is.
A kisebb esemény is vonzotta a Nohab rajongókat, akik még vidékről is a városba utaztak, hogy láthassák kedvenceiket
Elsősorban azért, hogy ne szakadjon meg a hagyomány. Legyen itt minden év végén egy nohabos találkozó a rajongóknak, akik azt már várják mindig. Sokan csalódottak most, de bízom benne, hogy a mostani kisebb programmal sikerül életben tartani a lángot és a következő évben már újra sikerül egy nagyobb eseményt szervezni. Ehhez sok partner kell, elsősorban a Nohabokat üzemeltető cégek, a Nosztalgia Kft., a Nohab Alapítvány, a Kárpát vasút Kft. és a MÁV együtt működése.
Reméljük, jövőre sikerül – mondta Décsey Sándor. Megtudtuk továbbá, hogy a Tapolcára érkezett 21-es mozdony 1958-ban készült, a 22-es a hatvanas évek elején. Dániában készültek, a mai napig dolgoznak.
https://www.facebook.com/balatontelevizio/videos/339634053296579/
A korábbi magyar flotta húsz, svéd mozdonyát kivonták a közforgalomból 2000-ben, de azok is működnek. A 17-es például székely gyorsként is dolgozik. Hazánkban nyolc Nohab mozdony fut még, abból hat a magyar flotta tagja.