Érdemes megfogadni ezeket a tanácsokat. Nem várt csapdákkal találhatjuk szembe magunkat a bankkártyás fizetéskor.
Egy remek példa, ami a cikk írójával történt. A minap sürgősen szüksége volt egy tökéletes önéletrajzra, ezért vásárolt egy sablont 1.45 dollárért, átszámítva 469 forintért. Rá egy hétre ugyanez a cég a számlájáról levont 30 dollárt, vagyis közel 10 ezer forintot. A bankkártyáját a számlavezető pénzintézet tanácsára azonnal megszüntették, új kártyát kellett igényelnie és feltehetően az életben soha már nem látja a 30 dollárját.
Tehát nézzük, mi mit tehetünk azért, hogy ne kerüljünk hasonló helyzetbe!
- Internetes vásárlást csak megbízható helyről, biztonságos webáruházban
intézzenek! - Bankkártya adatait (bankkártyaszám, lejárati dátum, CVV / CVC2 kód) csak
olyan weboldalakon adja meg, amelyeket ismer és megbízhatónak tart. - E-mail üzenetben vagy bármilyen felugró felhívás során soha ne adja meg
bankkártyájának adatait! - Kapcsolja ki a böngészőben a jelszavak automatikus megjegyzésére szolgáló
funkciót! - A kéretlen e-mailekre ne válaszoljanak, és semmiképpen ne adják meg
személyes adataikat! - Használja a bankok által nyújtott biztonsági SMS szolgáltatásokat, és ügyeljen
arra, hogy mobiltelefonja lehetőleg mindig Önnél legyen! - A bankkártyát és a PIN kódot, banki internetes ügyintézéshez szükséges
kódjait, felhasználónevét soha ne tartsa egymás mellett! - Ne tartson okmányokat, értékeket hátizsák, hátitáska külső zsebeiben, és ne
vigyen magával „felesleges” iratokat, kártyákat (pl. útlevél, többféle bankkártya,
hitelkártya)! - Tervezze meg az online vásárlást és a költségeket, a fizetés módját!
- Vásárláskor, az áru válogatásakor, nézelődéskor soha ne tegye le táskáját,
pénztárcáját a pultra vagy a bevásárlókocsiba, ne hagyja azokat felügyelet nélkül! - Tömegközlekedési eszközön fel- és leszállás közben táskáját, csomagját
lehetőleg szorítsa magához! - Ajánlott válltáskájának szíját testén keresztbe akasztva, és a táskát maga előtt
fogva, vagy szorosan a teste és a karja közé szorítva közlekedni!