Balaton Televízió – A balatoni élmény portál!

2024. április 26., péntek

Ezt a vulkánt ne hagyd ki!

Csodálatos környezet, meredek és kevésbé meredek kaptatók várnak a Somló-hegyen!

A Bakony hegyvonulatait a nyugati oldalról egy magányos tanúhegy, a Somló zárja le.

A vulkanikus eredetű hegyecske nagyszerű kirándulóhely, még ebben a ködös, nedves őszi időben is.

Az egykori tűzhányó megmászása már régóta foglalkoztatta a családunkat. A legifjabb családtagunk, a tízévesek kalandvágyával tekintett a vulkán megmászására. Eljött az idő, hogy mi is ellátogassunk ide.

Balatonalmádiból indulva Veszprémet érintve, a 8-as főúton keresztül közelítettük meg a hegyet. Itt a Hegykapu étteremnél leparkolva kezdtük meg a kirándulást. A vendéglátó helynél egy tábla jelzi, merre induljon a túrázó, így mi is követtük ezt a jelzést, s jobbra fordultunk. Innen nagyjából 1.2 kilométer múlva éles balkanyarral elindult az útvonal fölfelé. Kanyargós, szerpentinhez hasonló szakaszon haladva előbb egy kisebb kápolnához értünk, majd onnan szintén balra fordulva bevetettük magunkat az erdőbe. Innen már valamivel megterhelőbb, meredekebb út várt ránk, de nagyjából 20 perces séta után kijutottunk egy nagy tisztásra, majd onnan tovább haladva a Szent István kilátóhoz értünk. A vöröskőből épült torony a hegy legmagasabb pontján található, vagyis 432 méteren.

Bevallom, itt mi elkövettünk egy kis csínytevést. Figyelmen kívül hagytuk, hogy a falra hatalmas betűkkel kiírták felnőtt 800, diák 600 forint, vagyis ennyi lett volna a belépő, hogy felmásszunk a torony tetejébe. Mivel nem volt jegyszedő, ezért megindultunk felfelé, kinyitottuk a feljárót és máris ott álltunk a ködben, a kilátó tetején. Az orrunkig nem láttunk. Aztán egy hölgy jelent meg, aki közölte, hagyjuk el a tornyot, zárva van. Azt nem tette hozzá, hogy nem váltottuk meg a belépőt. Itt jegyezném meg, hogy azért az elég pofátlanság, hogy egy kilátóra jegyet kell váltani.

Ezt követően a hegy északi oldalán elterülő várig már nem mentünk el, inkább visszaindultunk egy másik, valamivel hosszabb úton. Csodálatos kis szőlőbirtokok mentén, présházak mellett haladtunk el. Szedtünk pár szem szőlőt, ettünk fügét és szedegettünk csipkebogyót is. Kár, hogy a kilátás a köd miatt nem volt teljes. Egyébként fantasztikus volt az őszi erdő, a hegy, és a magasra törő bazaltorgonák is.

A Somló téged is vár!

Oszd meg ismerőseiddel!

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Neked ajánljuk még!

Felül kell vizsgálni a nádgazdálkodást

Az OVF tájékoztatása szerint a Balatont kezelő Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság költségvetésében a korábbi évekhez hasonlóan, bruttó 3 millió forintot tudtak elkülöníteni nádaratásra, amit pályázat útján vállalkozókkal