Balaton Televízió – A balatoni élmény portál!

2024. április 26., péntek

Egy autós kálváriája a közútkezelővel és a biztosítókkal

Aki járt már a veszprémi körgyűrű csatári és tapolcai elágazókat összekötő szakaszán, az jól tudja, ez az útgyűrű leggyatrább minőségű betoncsíkja. Méterenként kátyúk, foltozások, megsüllyedt részek nehezítik az arra járók dolgát. Persze ezen túl az is elgondolkodtató, vajon milyen első benyomást szereznek a nyugat felől érkező turisták a Balaton-régió első nagyvárosáról, pontosabban Veszprém útjainak minőségéről.

Egyik olvasónk augusztus 9-én az esti órákban haladt gépjárművével az említett útszakaszon, amikor éles csattanást hallott, majd néhány pillanat múlva az autó futása bizonytalanná vált. Lehúzódott és megdöbbenve vette észre, hogy a bal első gumiabroncs szétszakadt, további autózásra alkalmatlanná vált. Kihívta a rendőrséget, hogy tanúja legyen az esetnek, így a helyszíni szemlét is elvégezték.

Ezt követő napon a károsult bejelentést tette a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nél, vagyis a közútkezelőnél. (Itt jegyeznénk meg, hogy a közútkezelő telefonon egyáltalán nem elérhető, bármilyen bejelentést csakis a világhálón, egy erre kijelölt formanyomtatványt letöltve lehet megtenni.)

A közútkezelőn kívül biztosítójának, a Generalinak is bejelentette a kárt olvasónk, ahol casco biztosítását fizeti.

A közútkezelő néhány nap múlva saját biztosító társasága nevében, a Groupama Garancia Biztosítótól, kárfelmérőt küldött. A kárbecslő kétszer is jegyzőkönyvet vett fel, első alkalommal a szétrobbant gumiabroncsról, másodszor pedig a megsérült felniről. A jegyzőkönyv mindkét esetben azzal zárult, a javíttatás költségét küldjék meg a biztosító részére.

Ezek után villámcsapásként érte a károsultat, hogy pár nap múlva a közútkezelő jogásza elutasította a kárigényét, és leszögezte, a kárt, nem fogják megtéríteni. Persze olvasónk nem hagyta ezt annyiban, levelet fogalmazott, adjanak magyarázatot, mert egyértelműen az úthiba miatt robbant szét a gumija. Kérte a szakértői jegyzőkönyvet, de minden próbálkozására nemleges választ kapott.

Eközben saját biztosítója felé is jelezte a problémát, abban bízva, hogy a Generali az önrész befizetésével megtéríti a kárt. A társaság előbb kárbecslőt küldött, ám miután a másik biztosító már felmérte a kárt, a károsult nem őrizte meg a felnit és a gumit, elvitette a szeméttelepre, így a felmérés elmaradt. Ezután a társaság ígéretet tett a költségek kifizetésére, s felvette a kapcsolatot a másik biztosítóval, hogy a kárról készült jegyzőkönyveket kikérje. Az ügy azonban áll, a kárt a mai napig nem térítették meg.

Az már csak szemernyi adalék az ügyhöz, hogy a közútkezelő a napokban villámgyorsan leaszfaltozta azt a részt, ahol az említett esemény történt.

Vajon a XXI. századi Magyarországon mit kell tennünk azért, hogy egy szolgáltatást végző cég egyszerűen elismerje, hogy hibázott, mert valóban gyenge, rossz minőségű az említett útszakasz és mindamellett, hogy elnézést kér, megtéríti a kárunkat? Miért nehezítik meg az életünket? Miért kell vérre menő csatákat vívni azért, ami jár? A magyarországi szolgáltatók szemlélete, hozzáállása még mindig felháborító és elkeserítő. Élen a közút kezelőjével…

Oszd meg ismerőseiddel!

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Neked ajánljuk még!

Felül kell vizsgálni a nádgazdálkodást

Az OVF tájékoztatása szerint a Balatont kezelő Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság költségvetésében a korábbi évekhez hasonlóan, bruttó 3 millió forintot tudtak elkülöníteni nádaratásra, amit pályázat útján vállalkozókkal

tovább olvasom »

Szólj hozzá!