Az offline versenyeket, a játékosok biztonsága érdekében, természetesen online rendezik meg mind a hét versenyszámban, a tét pedig továbbra is 15 millió forint. Most az e-sport képviseli az egész világon a sport alapértékeit: a kiválóságra való törekvést, a kitartást, a kemény munkát és a kimagasló eredményeket.
A járvány okozta rendkívüli helyzet a sportvilágot sem kímélte, gyakorlatilag minden esemény, verseny, felkészülési lehetőség elmarad, ami hatalmas kihívást jelent a sportolóknak. „Az e-sport, amelynek hazai fejlődésében a K&H aktív szerepet vállalt, az elmúlt évben is tovább növekedett. Ma már több mint 540 000 főre tehető a hazai e-sport közösség, azaz az e-sportolók és szurkolók együttes száma, a piac mérete pedig 42 milliárd forintra nőtt az eNET legfrissebb kutatási adatai szerint, főként a hardver és szoftverköltéseknek köszönhetően. Emellett a 21. század leginnovatívabb sportjaként a sport területén szinte egyedüliként, abban a szerencsés helyzetben van, hogy a jelenlegi körülmények között fennakadás nélkül, töretlenül folytatódhatnak a megmérettetések, ami a sportolók és a szurkolók számára is nagy öröm. Természetesen az e-sportolók is aktívan kiveszik részüket vírusjárvány kezelésében: az otthonmaradásra buzdításban, és hasznos tanácsokat adnak a fiataloknak az online tanuláshoz és közösségépítéshez is, mely számukra természetes lételem. A versengés területén a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság legizgalmasabb, rájátszás és döntő szakaszában az elhivatott és eltökélt versenyzők ismét megmutathatják, milyen kiváló teljesítményt tudnak elérni. A tét pedig nem csekély, hiszen az erőpróba összdíjazása 15 millió forint” – mondta el Lesti Mónika, a K&H Csoport szenior kommunikációs menedzsere.
A vírusjárvány persze átírta a K&H MNEB menetét és lebonyolítását is. „Az elmúlt hetekben gyakorlatilag az egész bajnokság átköltözött az online felületekre, és az eredetileg tervezett offline döntőket is az online térben bonyolítjuk le. A 2020-as bajnokságban hét játékban – League of Legends (LoL), Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), Rainbow Six Siege (R6S), PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) és Hearthstone, FIFA 20 és autószimulátor e-sportban – mérhetik össze tudásukat az e-sportolók. A rájátszás és a döntők április és július között zajlanak majd, a mérkőzéseket pedig folyamatosan nyomon lehet követni az online közvetítéseken. Az idei bajnokság azonban a kibővült játékok mellett még egy újdonsággal szolgál, ugyanis a LoL verseny része lett a dél-kelet európai nemzetközi bajnokságnak, az Esports Balkan League-nek” – tájékoztatott Biró Balázs, a HUNESZ elnöke a verseny kapcsán.