A Balatonon nemcsak két hónap a szezon

„Évekkel ezelőtt a feleségemmel a Boden-tónál jártunk, és Lindauban Mikuláskor láttunk kimenni vagy húsz hajót a kikötőből. Már akkor megfogant a gondolat, hogy a Balatonon miért ne lehetne ugyanezt megtenni? Rá egy évre direkt a vízen hagytunk egy hajót szilveszterre, és olyannyira jól éreztük magunkat, hogy eldöntöttük, rendezünk egy versenyt minden szilveszterkor. Az elsőre hat éve került sor” – mesélte a hunsail.hu-nak Tóth Balázs, a balatonlellei BL Yachtclub vezetője, a Téli Regatta Vitorlás Versenysorozat egyik szervezője. “Az elsődleges cél az volt, hogy ne csak nyáron, meg persze tavasszal és ősszel lehessen vitorlázni a Balatonon, hanem télen is. A lehetőségek adottak. A mi versenyeinknek helyet adó balatonlellei kikötőben nem muszáj kivenni a hajókat télen, a vízkeringetős rendszer garantálja, hogy ne fagyjon be a víz. Ma már több ilyen kikötő is van a Balatonon, ezért a téli vitorlázás szempontjából ez nem mindenhol jelent akadályt” – tette hozzá.

Eleinte tehát csak szilveszterkor volt egy-egy verseny, mára a fokozottabb érdeklődés miatt egy négyversenyes sorozatra bővült a kezdeményezés. Tóth Balázs elmondta, hogy a Mikulás Kupa az első etap, majd a Szilveszteri Regatta jön, a következő verseny a Farsangi Regatta és a Tavaszi Regattával zárul a sorozat. Amatőrök és rendszeresen vitorlázó versenyzők egyaránt indulhatnak a téli versenyeken, amelyek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Példaként Tóth Balázs azt mondta, hogy volt olyan háromgyermekes anya, aki életében először egy Szilveszteri Regattán ült vitorláson, a gyerekeitől kapta ajándékba a nevezést.

Téli Regatta Vitorlás Versenysorozatban az “Open” és a “One design” hajóosztályokban lehet versenyezni. Előbbiben szinte bármilyen hajóval el lehet indulni, utóbbiban az Elyacht Elan 310 hajóival. A versenyek egynaposak, széltől függően jellemzően 1-3 futamra kerül sor, amelyek az téli időjárás miatt viszonylag rövidek, 1-2 órásak általában. A legnépesebb versenyen 25 egység indult. Ha sok csapat nevez a “One design” osztályban, akkor a hajókon a legénységek egymást váltva versenyeznek egymással, így kialakul a kisdöntő és a nagydöntő mezőnye, majd ezekben dől el a végső sorrend.

Kérdésünkre, hogy az ismerős vitorlázók leggyakrabban mivel indokolják a távolmaradásukat, Tóth Balázs azt mondta, hogy a hideg időjárás az egyik, a másik ok pedig, hogy sokaknak a hajója a parton van, azonban az elmúlt években nőtt az érdeklődés. Persze vannak masszív hidegek a téli hónapokban, de az ellenkezőjére is van példa: 2018 januárjának elején egyik nap l 17-18 fokban 7 hajó vitorlázott ki a kikötőből. A Téli Vitorlásversenyek egyetlen ellensége, ha befagy a Balaton. Bár a kikötőben nincs jég, de a nyílt vizen ettől még lehet, ebben az esetben a szervezők másik időpontban igyekeznek megtartani a versenyt.
Tóth Balázs végezetül annyit mondott: “A Balatonon nem csak két hónap a szezon, ez nem egy két hónapos történet. Ha a versenysorozat eredményeként évente egyre többen fognak vitorlázni éven át a Balatonon, akkor már megérte”.

Téli Vitorlás Versenysorozat állomásai:

III. Mikulás Regatta – 2018. december 1. – Balatonlelle, BL Yachtclub

VI. Szilveszteri Regatta – 2018. december 31. – Balatonlelle, BL Yachtclub

III. Farsangi regatta – 2019. február 10. – Balatonlelle, BL Yachtclub

III. Tavaszi regatta – 2019. március 16. – Balatonlelle, BL Yachtclub

Forrás: Magyar Vitorlás Szövetség

Fotó: Facebook, illetve MVSz

Oszd meg ismerőseiddel!

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Neked ajánljuk még!

Felül kell vizsgálni a nádgazdálkodást

Az OVF tájékoztatása szerint a Balatont kezelő Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság költségvetésében a korábbi évekhez hasonlóan, bruttó 3 millió forintot tudtak elkülöníteni nádaratásra, amit pályázat útján vállalkozókkal

tovább olvasom »

Szólj hozzá!