Azt írták: a fővárosból a Balaton déli partjára vezető vasútvonalat 2010 óta több projekttel átfogóan felújíttatta az NIF.
Idén március végétől a projekt kiegészítő munkálatai folynak. Siófokon megkezdődött a P+R parkoló építése. A vasútállomás mellett az eddig rendezetlenül, parkolóként használt területen 19 parkolóhelyet alakítanak ki, térfigyelő rendszer is létesítenek. Szántódon átépítik a második vágány melletti peront 365 méter hosszan, ehhez csatlakozva akadálymentes gyalogátjáró létesül.
A beruházás részeként Balatonőszöd, Balatonboglár és Fonyód vasútállomásain zajárnyékoló falak épülnek, összesen két kilométeren. Balatonlellén és Alsóbélatelepen felújítják a peronokat. Balatonbogláron az első vágány mellett peronkijárat épül, Fonyódon az állomásépület előtti előteret térkövezik, valamint a vágány és a járda közötti zöldterületet is rendezik.
A projekt átjárók építését is tartalmazza. Balatonföldváron a Keleti strandhoz vezet majd az új gyalogosátjáró, Bélatelepen az új közúti átjáró a strand biztonságosabb megközelítését teszi lehetővé. Balatonmáriafürdőn a Bükkfa utcánál létesül gyalogos-átkelőhely.
A dél-balatoni vonalszakasz állomásain, 45 helyszínen korlátok és kerítések is épülnek a gyalogosátjárók környezetében, valamint padokat, szemeteseket helyeznek el. Nagy állomástáblák és peronbútorok is javítják majd a vasúti szolgáltatás színvonalát.
A fejlesztés a NIF Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.
A közlemény emlékeztet arra, hogy a Székesfehérvár-Keszthely vasútvonal rekonstrukciója első ütemének első szakaszaként 2014-2015-ben a Lepsény – Szántód-Kőröshegy közötti vasútvonal épült át. A beruházás folytatásaként 2016 és 2018 között átépült a Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy közötti 53 kilométeres szakasz, és megvalósult a Kaposvár-Fonyód közötti, szintén 53 kilométer hosszú vonalszakasz felújítása is.
/MTI/