Balaton Televízió – A balatoni élmény portál!

2024. november 27., szerda

Vajon miért távozik posztjáról a Bahart vezérigazgatója?

A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) vezérigazgatója közös megegyezéssel távozik posztjáról – erősítette meg az MTI információit a Magyar Turisztikai Ügynökség. 

A vezérigazgató nem kívánt az MTI-nek nyilatkozni, és az MTÜ sem indokolta meg Kollár József távozásának okát.

Kollár Józsefet 2015. májusában nevezte ki a cég élére az akkor még 22 tóparti önkormányzat tulajdonában lévő társaság közgyűlése.

Az állam tavaly augusztus végén emelte meg a korábban 21 tóparti, kikötővel rendelkező önkormányzat többségi tulajdonában lévő Bahart tőkéjét 6,6 milliárd forinttal, amivel több mint 75 százalékos részesedést szerzett a hajózási társaságban.

Ezt követően elfogadták a cég reorganizációs tervét, amelynek lényege egy profiltisztítást követő fejlesztés. A reorganizációs terv célja, hogy a Bahart – alapvetően közfeladatot ellátó, nemzeti tulajdonú hajózási társaságként – megújuljon, működési hatékonysága pedig a profiltisztítás és szervezet-optimalizálás eredményeként érdemben növekedjen – közölték akkor. Azóta zajlik a hajózási társaság profiltisztítása.

Több vagyonelemét – a csopaki közforgalmú kikötőt, kempingeket, szállodát, vízparti ingatlanokat – online árverezésre bocsátott a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. A hajózási társaság meghirdette a vitorláskikötő-láncának egyben történő bérbeadását is, amire az első körben nem akadt jelentkező.

A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) fenntartható versenyképességének megteremtéséhez a következő évtizedben mintegy 20 milliárd forint forrásra van szüksége, a menetrendi hajózás állami támogatása mellett – mondta Kollár József szeptemberben egy tanácskozáson.

Kiemelte, vízválasztóhoz érkezett a társaság azzal, hogy többségi állami tulajdonba került, a 6,6 milliárd forintos állami tőkeemeléssel forráshoz jutott.

Beszámolt arról, hogy az utasforgalom a menetrendszerinti hajóikon évek óta stagnál, míg a kompok forgalma dinamikusan nő. 2016 óta átlagosan évi 30 százalékkal emelkedett a kompon szállított utasok, gépjárművek és kerékpárok száma is. A cég vitorláskikötői megteltek, de további férőhelyek létesítésére nincs a cégnek elegendő saját forrása.

A Bahart évente 400-450 millió forint fejlesztésre képes önerőből, ami kevés. A legnagyobb gond a műszaki elavultság. Emellett stratégiai kérdéssé vált a munkaerőhiány a hajósállományban, ami miatt idén már néhány járat is kimaradt – mondta.

/MTI/

Oszd meg ismerőseiddel!

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Neked ajánljuk még!

Száguldás, Tesla-szerelem

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) folyamatosan vizsgálja a használt, nagy értékű luxusautókat beszerző gépjármű-kereskedőket. Az ilyen ellenőrzéseknél arra keresnek választ, hogy szabályosan szerepel-e a bevallásban

tovább olvasom »

A piac támogatja a digitális adóztatást

Idén is teltházas érdeklődés mellett zajlott a Nemzeti Adókonzultáció, ahol a Pénzügyminisztérium, a NAV, valamint a vállalkozókat képviselő szakmai szervezetek és a legjelentősebb tanácsadó társaságok szakemberei, adószakértők,

tovább olvasom »

Jövedéki nyomtatványok online

Az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás (ONYA) felületén egyre több ügy intézhető, egyszerűen, webes alapon. 2024. november 7-től tovább bővült ezek köre, hiszen ekkortól kizárólag az ONYA-n érhetők el a

tovább olvasom »

Szólj hozzá!

300x250

Kövess minket Facebookon!

300x250

Kiemelt videó

300x250