Molnár Ferenc – A doktor úr – vígjáték –
Mi történik, ha Budapest legnagystílűbb bűnözője épp azon az éjszakán tör be ügyvédje lakásába, mikor az álruhában a várost járja, és a főváros leglúzerebb rendőre épp elcsábítani készül az ügyvéd áhított feleségét, miközben két fiatal életük első közös titkos éjszakájára készül? Mi történik, ha félreértések következtében a személyek felcserélődnek, és hőseinknek mások bőrében kell megtalálni saját magukat, végül a megoldást?
Mindez kiderül Molnár Ferenc nagysikerű bohózatából.
—
Daniel Keyes: Virágot Algernonnak – színmű
Charlie Gordon csodálatos szellemi fölemelkedése és méltóságteljes visszatérése korábbi énjéhez felemelő példájává válhat az emberi kitartásnak, az élni akarásnak, az optimizmusnak, a szeretet erejének. Ugyanakkor a mesterséges intelligencia korában megkérdőjeleződik az emberen folytatott kísérletezés jogosultsága, a tudomány lehetőségeinek gátlástalan tágítása. A világhírű regény színpadi változatát a közismert színész, Szervét Tibor készítette.
Süle Zsolt – Vándorfi László – A SZÉP, A SZENDE ÉS A SZELEBURDI – zenés mesejáték –
Vajon lelkében is makulátlan, aki szép? Biztosan szelíd, aki szende? A szeleburdi csak rosszaságra termett? Azok vagyunk-e valójában, akiknek látszunk? És milyenek szeretnénk lenni? Ha sikerülne alakot cserélni, jól éreznénk magunkat új bőrünkben? Ez most kiderül Béla, az egybalkezes varázsló segítségével, aki meg tudja cserélni a szerepeket, át tudja változtatni a testeket-lelkeket – igaz, nem pontosan akkor, amikor kellene. Ráadásul Vitriol, az önkéntes nagymama felfokozott jószándékával tovább bonyolítja a helyzetet. Az ötfős kis közösség megfordul egymás bőrében, rengeteg félreértést, kalamajkát, előre nem látható bonyodalmat okozva. A végén természetesen mindenki visszatalál önmagához, önmagába. Ám már semmi nem olyan, mint régen, mert ezek a furcsa tapasztalások elfogadóbbá teszik egymás iránt hőseinket, és még önmagukat is megszeretik egy kicsit.