Remek csatát hozott az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. Európa leghosszabb és legrégibb tókerülő vitorlás versenyén az idén új győztest avattak, a balatonfűzfői Vándor Róbert kormányossal az RSM2 katamarán érdemelte ki a végső sikert.
Egyáltalán nem érdemtelenül, hiszen a mezőny legnagyobb rohanógépe gyakorlatilag a siófoki pályajeleknél élre állt és innentől szinte végig vezetett. S bár végül 45 perces előnnyel nyert a Roland Gaebler irányította New Black Jack előtt, az aranyérem megszerzéséért hatalmasat kellett eleinte.
Eleinte a tizenháromszoros győztes, Litkey Farkas és a PreVital lihegett Vándor Róberték nyakán, s a keszthelyi bóját elhagyva sokáig úgy tűnt a rekorder a vezetést is meg tudja szerezni. Végül Litkeyiék alaposan eltaktikázták magukat, a déli oldalon haladva szinte teljesen megálltak, alig jutottak előre valamennyit, s ezt kihasználva a tőlük északabbra vitorlázó katamaránok fokozatosan beérték őket, sőt még az egytestűek között az élen álló libera, a Raffica is megelőzte.
Az RSM2-nek új üldözői akadtak: a címvédő Racing Django, a New Black Jack, az MKB-Prospex is mindent megtett, hogy beérje. Badacsony magasságában azonban meglódult az RSM2 és újra sikerült némi előnyre szert tennie.
Aztán ahogy lenni szokott, a hajrában megint elállt a szél, s szinte órákra lestoppolt az élmezőny. Hajnali két óra magasságában az RSM2 először talált szelet és végül 17:52:57 órás eredménnyel megnyerte az idei Kékszalagot.
Vándor Róbert, a katamarán kormányosa a célba érkezéskor a közmédiának nyilatkozva elmondta, végig tudatosan vitorláztak, megvolt a kellő sebességük és nem kockáztattak.
– Jó ritmusban voltunk a mezőnnyel, a széllel, a természettel. Kijött minden. Együtt, közösen értük el ezt a sikert. Nagyon sokat tettünk ezért, gyakorlatilag 2010 óta vártunk erre.
A második helyen, 45 perces lemaradással a New Black Jack érkezett be, harmadik lett az MKB-Prospex. Negyedik helyezést ért el az Orange Utan Ralph Schatz irányításával, ötödik lett a tókerülés időrekordját tartó Opel Fifty-fifty Józsa Márton kormányossal. Hatodik helyen végzett Váradi-Szabó János vezetésével a Nanushka BMW Wallis, hetedikként ért célba a legjobb egytestű, a Raffica, míg nyolcadik lett a tavalyi első, Racing Django.