Az 1986-ban életre hívott tömegsport-rendezvény Magyarország második legnagyobb futóversenyévé nőtte ki magát, az elmúlt időszakban 80 országból 30 ezer résztvevője volt, ám ilyen nagyszabású rendezvény megtartására a koronavírus-járvány ezúttal ad lehetőséget. A BSI – a szervezet hétfői tájékoztatása szerint – “sok-sok ezer futó egyetértésével” döntött úgy, hogy virtuális formában szervezi meg az eredetileg áprilisra kiírt eseményt, melyen a futás valóságos lesz, a távok három napon át bármikor és bárhol teljesíthetőek.
A versenyen a leghosszabb táv a félmaraton, melyet egyéni mellett párban és hármasban is le lehet futni, emellett a kínálatból még a 10 kilométeres Vivicittá, az 5 km-es Midicittá és a 2,5 km-es Minicittá választható. A csapatversenyben 10 km-en, 7 km-en vagy 2,5 km-en lehet nevezni. Egy 1000 méteres Virtuális SUHANJ! futam is szerepel a programban, mely egy speciális jótékonysági futás/gyaloglás a fogyatékkal élők sportjáért.
A résztvevők a nevezési díjból 500 forinttal egy választható jótékonysági célt támogatnak: a Bátor Tábor, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Magyar Hospice Alapítvány, a SUHANJ! Alapítvány és a Szent Márton Gyermekmentő Alapítvány a rájuk leadott szavazatok arányában részesül a várhatóan több millió forint adományból.
A BSI azt is közölte, hogy az idei Vivicittá a külföldi indulók számában szinte biztosan rekordot döntött volna, ugyanis a korlátozások bejelentéséig 50 százalékkal több külföldi nevezés érkezett, mint eddig bármikor. A verseny népszerűségét pedig jól mutatja, hogy a megváltozott körülmények ellenére is nagy maradt az érdeklődés külföldről, s a jelenlegi adatok szerint 37 ország 70 városából neveztek az online viadalra.
A Budapest Sportiroda május közepén rendezte meg első online versenyét, miután kifejlesztette az ahhoz szükséges saját szoftverét. Ebben a versenyformában a távokat mindenki egyénileg vagy néhány társsal együtt teljesíti és a teljesített távot és az időt telefonos alkalmazással vagy GPS-es órával, futópad kijelzővel méri mindenki és küldi el a szervezőnek. Ezek alapján készül el az eredménylista.