Nyaralási szokásokat is mérnek a mobilokkal

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

A mobiltelefonok anonimizált helyadatain alapuló, valós idejű BigData alapú szolgáltatást fejlesztett ki LocSight (Location Insight) néven a Helix Consulting Kft. és a CBRE magyarországi képviselete, amellyel kezdetben kereskedelmi ingatlanok kezelőinek nyújtanának üzleti tanácsadást.

Közleményük szerint a valósidejű forgalmi adatok, és azok feldolgozása a LocSighthoz használt adatbázisok és elemzési lehetőségek, illetve az így nyert következtetések a gazdaság számos területén felhasználhatók és javíthatják a hatékonyságot.

A szolgáltatás Magyarországon teljesen új, más adatbázisok mellett havonta mintegy 100 ezer magyarországi mobilkészülék 20 millió lokációbélyegét elemzi, névtelenül.

A mobileszközök helyadatai alapján meghatározható egy-egy készülék mozgása térben és időben. Ezzel pedig egy-egy lokáció valós idejű forgalmát és annak változását lehet kimutatni. Mint írták, ennek az az előnye bármely hagyományos kutatási módszertanhoz képest, hogy a minta rendkívül nagy elemszámú, a kapott információk pedig nem önbevallásra, hanem mérésre alapoznak.

További előny, hogy míg egy kutatás csak egy adott időpontban rögzíti az adatokat, a LocSight adatai folyamatosak, így az adatok térben és időben is korlátlanul összevethetők – közölték.

A megoldás nem kész adatokat, kutatásokat hasznosít, hanem a hatalmas adatbázisból mindig olyan információkat állít elő, amilyenre épp szükség van – tették hozzá.

Példaként a rendszer használhatóságára elemzést készítettek a Balaton nyári forgalmáról június 1. – szeptember 1. között. Ebben például kimutatták, hogy a Balatonhoz látogatók 28 százaléka töltött ott az idén egy hónapnál is több időt, 29 százalékuk egy hétnél kevesebbet.

A felmérés szerint a leglátogatottabb úti célok sorrendben Siófok, Balatonfüred, Keszthely és Balatonlelle voltak az idén.

De kimutatták azt is: az északi part látogatói a nyár folyamán nagy számban látogatták a déli településeket is 47 százalék, míg fordítva ez kevésbé volt jellemző, a déli parton megforduló látogatóknak csak 29 százaléka járt északon.
Vannak olyan települések, amelyek nappal igazán népszerűek, nem pedig szálláshelyként. Például Tihanyban és Szigligeten kétszer-háromszor annyival növekszik nappal a forgalom, mint egy átlagos balatoni településen – írták.

/MTI/

Oszd meg ismerőseiddel!

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Neked ajánljuk még!

Tizennyolcszoros árat fizettek

A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) által meghirdetett, szerda éjjel zárult elektronikus árverésen 889,87 millió forintért kelt el Csopak közforgalmú kikötője. Kollár József, a Balatoni Hajózási

tovább olvasom »

Elutasítjuk a kettős minőséget

A fogyasztók többsége elutasítja a kettős minőséget, vagyis azt, ha azonos márkanév alatt országonként eltérő minőségű élelmiszerek kerülnek forgalomba – derül ki a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági

tovább olvasom »

Szólj hozzá!

300x250

Kövess minket Facebookon!

300x250

Kiemelt videó

300x250

Iratkozz fel a Balaton legfrissebb híreiért

Adataid megadásával önkéntesen elfogadod, hogy a Triál Média Kft. részedre heti rendszerességgel hírlevelet küldjön, továbbá elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

© 2020 Balaton Televízió – Minden jog fenntartva!