10 fotó arról, hogyan szelték a Balaton vizét több mint 100 éve a hajók

Őseink is imádták a hajókról szemlélni a csodás balatoni tájat, a sirályokat és a bárányfelhőkkel tarkított égboltot.

Az alábbi fotóválogatásunkban időutazásra hívunk: 100 évnél is régebbi fotókat mutatunk arról, hogyan hajóztak egykor felmenőink a Balatonon.

Baross oldalkerekes személyszállító gőzhajó Siófokon, a móló végi jelzőoszlopnál, 1908-ból

Fotó: Fortepan / Magyar Erdélyi Múzeum

 

Keszthelyi csónakkikötő, hátérben a mólóval, 1908-ból

Fotó: Fortepan / Magyar Földrajzi Múzeum

 

A keszthelyi csónakkikötő, bal oldalon pedig a fürdőház látható (1908)

Fotó: FORTEPAN / Magyar Földrajzi Múzeum

 

Nagyanyáink és dédanyáink se vetették meg a hajókázást: Beszállás a Baross gőzhajóba (1911)

Forrás: Fortepan / Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum

 

Korabeli vitorlázás, háttérben a Törley villa és a Yacht Club épülete, előtte a kikötői kotrásuk anyagából formálódó Galamb sziget (1911)

Fotó: Fortepan / Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum

 

Balatonalmádi strandja 1912-ben

Fotó: Fortepan / Karabélyos Péter

 

Nekünk a múlt, nekik a jövő volt: a Jókai nevű utasszállító csavaros gőzhajó próbaútja, 1913-ban

Fotó: Fortepan / Óbudai Hajógyár gyűjteménye

 

A fejlődés megállíthatatlan: a Tihany motoros yacht Siófokon, 1913-ban

Fotó: Fortepan / Péchy László

 

Balatonfüred, 1917, a lehorgonyzott vitorlás mögött a Yacht Club épülete, a későbbi Vitorlás étterem

Fotó: Fortepan / Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum

 

Balatoni halászok és halászbárkák 1917-ből

Fotó: Fortepan / Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum

Oszd meg ismerőseiddel!

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Neked ajánljuk még!

Felül kell vizsgálni a nádgazdálkodást

Az OVF tájékoztatása szerint a Balatont kezelő Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság költségvetésében a korábbi évekhez hasonlóan, bruttó 3 millió forintot tudtak elkülöníteni nádaratásra, amit pályázat útján vállalkozókkal

tovább olvasom »

Szólj hozzá!